Slå runt!

Ny kurs igen. Idrottsmedicin och idrottsrehabilitering på Uppsala universitet. För fysioterapeuter egentligen, men även jag fick gå.

Idag handlade det om träningsupplägg. Vad är viktigt att träna, i vilken ordning, när och hur?

Det finns massor att säga om det här, men det enda jag vill påpeka just nu: Som alltid när jag hamnar på en kurs med någon som tänker klokt – var hamnar vi till slut? Jo, i kullerbyttan. Och i hopp. Hopp och kullerbyttor.

Hopp och kullerbyttor. Glöm aldrig det!

(Nej tokar, jag säger inte att ni alla ska slänga er ner och rulla runt bara så där. Men det är inte på något sätt en omöjlig sak. Och alla ni som säger att ni inte kan hoppa – utan att ha läkarorder på det – det är ganska troligt att ni visst kan och ska skutta runt.)

FOARW28HSE91QVL.MEDIUM

5 kommentarer

    1. Är på biomedicinskt centrum, men bara några dagar här och där. Och tyvärr hela dagar med en timmes lunch i matsalen. Men du kanske jobbar precis där du med…? 🙂

      1. Nej, dessvärre inte. Lycka till med studierna! Jag skall snart iväg på 90 min bikramyoga i 40 gr värme 🙂

    1. Japp. Och när det snurrar loss totalt i huvudet och all balans är borta efter första kullerbyttan… så som det är för mig… Då vet man att det är dags att göra några till 🙂 efter 7-8 st brukar obehaget lägga sig 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s